onsdag 31 mars 2010

Vårsoare´

Var ju ute nästan hela dan igår så idag när vädret vart lite sisådär så tänkte jag passa på och städa inne. Skönt när det är gjort innan påsken.
Marcus var lite varm redan igår så troligen har han feber, fast han är rätt så pigg ändå så han fick stanna hemma idag med.
Tyckte jag tog nyss och rensade E´s och J´s rum men det verkar vara en massa skräp kvar, tre kassar idag som jag får slänga. Ifs har jag ju hämtat lite leksaker från förrådet i Svås förra helgen, så det är nog boven.
Har vårat och Marcus sovrum kvar. Ja, jag får ta ett race med kök och vardagsrum igen, fastän jag damma och städade i måndags.

Såg förresten igår på Äntligen hemma att hon gjorde ett "barskåp" av Ikeas köksskåp, det är likadant jag har fast som TV-bänk, nu är ju luckorna som sagt på omlackering. Men fick lite tips till det runtomkring, ska nog ha nåt svart plåt där.

Har försökt få bort alla glassplitter ifrån mammas bil som blev stulen i helgen, men vad svårt det var, det är ju hur mycket som helst och det kommer fram mer och mer hela tiden. Törs knappt låta barnen sitta där bak, fast jag har bilsitsarna åt dem. Vet ju inte alls när jag får tillbaka min egen bil.

Ikväll är det vårsoare´i skolan som E´s klass anordnar. Så det ska bli kul att titta på det. Nej nu ska jag fortsätta med mitt städande.
Måste hinna laga till kycklingen med innan soare´n.

Kram alla.

Inga kommentarer: