lördag 3 april 2010

Påskäggsjakt

Härliga våren är här, dags att gå ut och röja och rensa! Köpte Aftonbladets trädgårdstidning igår och har drömt mig bort nu ett tag, har gjort en liten beställning till Uffe på ett miniväxthus till mina tomatplantor, har ju ett gäng gamla fönster i lekstugan, hade ifs först tänkt ha dom till ett egendesignat/snickrat vitrinskåp men jag är i behov av nånstans och att ha mina tomatplantor sen, nu är de vid köksfönstret, ett år kommer jag ihåg att jag fick massor av tomater, mamma fick nån planta, en hade hon i köket ända fram till jul, häftigt att plocka tomater till jullunchen...

Igår hämtade vi min bil från Ekströms och Stoltz, får verkligen hoppas att bilen funkar nu, är ju lite beroende av den sen så var vi i Svås och jag var och tömde ur det mesta av våra grejer som har varit i garaget i snart två år, hittade mer barnkläder, tror jag tar en sväng förbi Myrorna-lådan, orkar knappt gå igenom allt, ja nu så är alla grejerna i Uffes buss, kan säga att den är full nu men jag får ta idag och tömma den så sakteligen, Uffe tog chevan när han åkte imorse för att hjälpa dom med deras källare, imorgon kommer Peter hit så förhoppningsvis blir kontoret klart och jag får ta alla viktiga papper dit så kan jag börja använda groventrén/tvättstugan ordentligt sen. Fast nu ska jag gå ut och inandas lite frisk luft innan alla måsten.

Barnen var på påskäggsjakt igår, haren hade gömt dom i vedbon, lekstugan och pumphuset, en karta hade han lämnat till barnen och efter var Emilja bara tvungen och ringa farmor och säga att det var nåt magiskt de hade hittat en karta till vart påskäggen låg. Härliga ungar... Men de har knappt rört godiset, de äter inte så mycket godis, otur för mig, för jag får äta massa ist...

Ikväll blir det grillning...Älskar våren!

Inga kommentarer: