onsdag 17 mars 2010

This is my life...

Försöker avleda tankarna på annat än mat hela tiden, försöker ju lägga om kosten och röra på mig mer men är sugen på nåt gott hela tiden...

Måndags så var jag ju på US i Linköping med Marcus, gjorde hörseltestet, hann inte hämta Jonathan och Millan så syrran tog de samtidit när hon hämtade Cajsa, men sen hämtade jag dem från henne (Cajsa med) och åkte till kören med de, Jonathan stannade hemma så mamma kom direkt från jobbet för att vara lite sällskap åt honom, bjöd på middag i gengäld.

Igår var jag ju på Proffice och pratade om tider och lön, inte så mycket som jag fick på kommunen men bättre än A-kassan, som nog har sagt tidigare. Sen så var jag på Biltema, skulle skaffa en Lambda sond till bilen men visste inte om jag skulle ha en med tre eller fyra sladdar!?! Ja, jag är inte så teknisk när det gäller bilar. Köpte en kameraväska till filmkameran lite tomma skivor till den och så en skotork. Sen var jag och tittade på skor på Skopunkten men hittade inga som jag ville ha, ska nog dit idag eventuellt för att köpa gympadojor till Jonte.
Sen var jag och titta lite i Jysk så det blev en vaxduk till köksbordet för 100kr (för 2,5 meter). Sen så var jag på Rusta och handla lite allt möjligt junk. Sen var klockan 11.00 och då var det dax o styra bilen mot Mantorp och hämta Marcus, tycker jag hann mycket på den förmiddagen.

Idag när jag lämnat barnen så gick jag en långpromenad, ska nog ta en lite tunnare jacka än den jag har för jag är så svettig hela tiden när jag går. På tal om när jag skulle lämna barnen till skolan så körde jag bara förbi skolan höll på o glömma o släppa av Emilja och Jonathan haha... lite virrig kanske. Sen så plocka jag lite här hemma och spackla ett lager igen i kontoret, har en liten bit av väggen brevid dörren som jag inte har lyckats och spackla för det fattas en pinsamt 10cm bit gips där, Uffe hade räknat lite fel sist han köpte, men alla andra väggar är så gott som klara, för tapet eller färg, har inte bestämt det än... ;)

Uffe ringde med nyss, han har eventuellt en köpare till husvagnen, kanske slipper jag sätta ut en annons, har inte fått ändan ur för att fixa det, visst ska jag jobba nu över sommaren men sen blir jag eventuellt arbetslös igen och då står vi där igen, visst den kostar inte mer än 1100-1200 kr i månaden men tar man det gånger tolv och bensinen och campingavgiften (för en vecka, som det har varit de sista åren) så kommer vi nog upp till vad det skulle kosta för våran familj en vecka i låt säga Turkiet eller liknande.

Just det vad tyckte ni om melodifestivalen? Hade fyra andra favoriter, alla män (Han med Manboy, Ola, Fakiren och Darin) men hon Anna Bergendahl är rätt så bra ju fler gånger man lyssnar på låten...

This is my life...

Inga kommentarer: