tisdag 30 mars 2010

Tisdag

Bilen är hos Ekströms nu och går igenom datorn för att de ska kolla vad som egentligen är felet. Ack dessa nya bilar, nästa bil jag skaffar blir nog en gammal hederlig Volvo eller nåt, inget nytt och modernt, det ska vara sån som man kan laga själv inget med databoxar nej.

Efter att Uffe lämnat bilen så tog han Emilja och Jonathan till skolan, får ta promenader sen jag ska hämta de, E slutar 12.30 och J slutar 14.00. Hoppas den är iordning till torsdag för då ska jag till frissan och göra nåt åt burret där uppe, har inte varit hos frisören förräns i tidigt i höstas nån gång.

Vart lite ledsen igår när jag hämtade Marcus från dagis. De sa att han hade klättrat över staketet en gång och öppnat grinden (!) en gång, de tyckte jag skulle se till att han inte gör så mer, då svarade jag att men det är lite svårt att göra när jag inte är här, det är väl ni som ska se efter han, "ja jag menade att du ska prata med han att inte göra så mer". Hmm...? Undrar om det finns nån som jobbar där? Det är ju dom som är till för att se till att inget sånt händer. Visst tog både jag och Uffe och snackade med han sen, ifall det hjälper.
Men jag brukar ta ett snack direkt när sånt händer, hjälper ju inte att prata om det flera timmar efteråt, de har ju glömt vad de har gjort. Ja, får se kanske byter jag till ett mindre dagis, det är nästan för stort för han, han känner sig lite vilsen där, fortvarande efter 9 månader.

Idag ska jag fota och lägga ut husvagnen på försäljning. Uffe tvättade den igår hos Bengt, fick låna både lift och varmvattentvätt. Måste passa på och fota nu när det är så fint ute.
Sen lämnade Uffe våra luckor till "TV-bänken" på omlackering. Blir snyggt med svart lackfärg, målade hos Bernt billackeran.

Nej nu ska tvätt hängas och sen ska jag och Marcus ut.

Tjingeling

Inga kommentarer: