måndag 8 mars 2010

Aj aj ont i vristen!v

Väntar på att syster ska komma och hämta Emilja, Cajsa och Marcus till kören, så får jag stanna hemma med Jonathan, kan vi få lite egentid, det är inte ofta det blir så.

Helgen som var gick snabbt förbi, mig gör det ju inget nu när jag är arbetslös, men jag gillar vardagarna, har ju mest rutiner då.
Lördagen åkte vi ju till sjön direkt på morgonen och fiska och grilla korv, var där hela dan så vi vart inte hemma förrens till kvällen och så trött jag var då, däcka i soffan... Vi åkte aldrig till yxningen utan till sjön vid Uffes brors stuga utanför Åtvidaberg. De kom också dit, men mysigt var det med brasan som vi grillade med, en massa fisk blev det med, bilder kommer när jag tömt mobilen på bilder, för min kamera har börjat och äta batterier så den funkade ju så klart inte...

Söndagen kom Peter och skulle hjälpa Uffe med kontoret, så nu är sista rummet på väg och bli iordningsgjort, ja badrummet är ju kvar men måste spara lite pengar så jag kan skaffa dom plattorna jag vill ha, har ju inte fått nån inkomst än, så det har varit väldigt tufft nu sista tiden.
Ja nu är hela vardagsrummet fullt av byggbråte och ett tjockt lager av byggdamm, IGEN.
Blir nog bra till sommaren, bara och intala sig det.

Nu kom visst syrran och hämtar barnen, ska bara hjälpa till och klä dem...

Idag var jag på min vardagliga långpromenad, men har så himla ont i högra vristen, måste ha vrickat foten i lördags när vi skulle gå till isen, fick gå säkert 500m genom en kohage fyllt av snö, kunde kanske ta 1-2 steg sen så sjönk man ner ända till ljumsken och sen krävla upp och åka igenom igen, fick värsta träningen där. Sen efter promenaden så skottade jag till lillstugan, tänkte gå dit och rensa bland barnkläderna nån dag och ta och börja köra skräp till tippen.
Sen hann jag bara bädda sängar och vattna blommorna när det var dags att hämta Marcus från dagis, hem och äta lunch och strax därefter blev det och hämta Emilja, Cajsa och Jonathan. Ja nu ska jag ta lite eftermiddagskaffe och umgås med Jonathan innan det är dags för kvällsmaten.

Ha det bra och ta det lugnt för det är halt på vägarna...

Inga kommentarer: