fredag 19 mars 2010

Fredag var det visst idag...

Så här såg Marcus ut idag när jag hämtade han från dagis, snygg va?






Förra helgen var vi och fira mamma som har fyllt år, hon fick en vårjacka av oss...
















Snart så är snön ett minne blott!




Så härligt att det har börjat ta fart, våren alltså, vad mycket det har sjunkit undan på bara några dar, imorgon ska det vara 9 grader varmt med... Härligt!


Måndagen närmar sig med stormsteg, ja då går startskottet för en hemlis än så länge, är nog bara Uffe och en till som vet, hör av mig sen om det funkar eller inte, vad? undrar ni, säger inget än.


Går och plockar och rensar bland barnens kläder här, en stor säck från deras garderober har det blivit hittills, nu håller jag på med ytterkläderna och sorterar de och kollar vad de behöver, men har så mycket kläder så jag vet inte vart jag ska ta vägen med dem, pojk kläder har jag fram till strl.104cl (4 år), så om nån är intresserad hojta. Flick kläder har jag inte så mycket för där har jag två och ge bort till men har en massa i strl. 110cl om nån är intresserad, bara komma och titta. Satt ihop en lite större garderob till Jonathan igår, passade på när jag ändå rensade kläder och leksaker, och så storstädade jag hans rum. Resten av huset ser ut som om nån hade slängt en bomb, vill inte lägga för mycket energi nu när vi har en del byggbråte kvar i vardagsrummet. Ja denna byggdamm är inte heller rolig men jag har skygglappar för ögonen så jag bryr mig inte så mycket, får städa där det inte syns ändå, i skåp.


Håller på och marinera köttet tills kvällen och bakar paj, tog sista jordgubbarna från frysen, måste få lite plats där med till storhandlandet i helgen.


Nu ska jag fortsätta med kläderna, ha det bra, och en massa mys, det är ju fredag...

Inga kommentarer: