torsdag 11 mars 2010

Äntligen lite flyt.

Nu börjar allt gå åt rätt håll igen, efter att ha varit motgång efter motgång så börjar vi se lite ljusning på allt. Uffe har ju sagt att med våren kommer bättre tider, så rätt han har.
Igår ringde de från US, sa att de har en tid till Marcus hörseltest annars hade vi fått vänta 3-4 månader till, skönt få sånt där överstökat. Ca 5 minuter efter det samtalet ringde de från Proffice och sa att jag får jobba på Skatteverket i år igen var ju där 2008, visst är lönen sämre än jag hade på Kommunen men bättre än A-kassan. Börjar bli lite deprimerad av att gå hemma så det ska bli skönt att vara bland folk om dagarna. Visst det blir ca 3 månader men mig gör det inget, för då förhoppningsvis får jag vara hemma i nån vecka igen när barnen ändå har sommarlov. Sen så får vi se vad jag hittar på till hösten, har pratat om praktik med min arbetscoach, så vi får se... Har haft funderingar om studier men jag är väldigt osäker fortvarande på vad jag vill bli när jag blir stor, jo jag vet, är inne på floristutbildningen, men jag vet inte om jag har råd med det. Men det är min stora dröm just nu, har lagt barnmorske yrket på hyllan, det är så många års studier till det och jag har inte möjlighet till det rent ekonomiskt.

Sen idag så fortsatte mitt flyt, fick äntligen mina A-kasse pengar, inte en dag för sent, får ju ingen stor dagpenning men har ju inte fått nån inkomst sen jag fick lön innan jul, jo jag fick ju 17.50 i januari men det är ju inget haha...

Och det bästa så klart är ju att våren är här nu, så härligt att gå ut och se hur snön smälter undan och känna hur solstrålarna värmer ansiktet, fick ju gå och lämna Emilja och Jonathan till skolan idag, tror jag hade glömt stereon på i min bil för den startade inte men det gjorde inget, var skönt att gå, hemvägen fick jag ha Marcus på ryggen för han orkade inte gå längre den lilla soffpotatisen.
Nu kom Uffe, ska tillaga middag och han får se vad det är för fel på bilen så länge.

Hej hej och njut av solen, för det gör jag.

Inga kommentarer: