måndag 29 mars 2010

Bilen stulen.

Vet inte riktigt vart jag börjar. Kan ju visa vad barnens farfar fick när han fyllde år. Ett väldigt snabbscrappat kort. Klart jag vill scrappa men jag vill ha ett ställe nu där jag slipper plocka undan grejerna hela tiden, men så småningom så är kontoret klart, nu har pengarna tagit slut så vi får jobba och spara lite till huset.
Om det nu går och spara, har ju min bil som inte har gått igenom besiktningen två gånger, köpte en Lambda sond från Biltema men det funkade inte med den (tydligen väldigt sällan universal sonderna funkar), Uffe körde då till Ekströms och beställde tid att koppla till datorn, kan bli så att jag får köpa två helt nya, ja de skulle gå på 4000kr, sen så är det ju arbetet som tillkommer.


I lördags fick vi i alla fall lite besök, kul när kusinerna får ses ibland och leka av sig lite. Sen så åkte jag till min syster i Vingåker. Stannade över natten. På morgonen när jag åt frukost och tänkte åka hem skapligt så ringer Uffe och säger att du vet att Saaben (mammas bil som jag lånat) är stulen och att den står i Katrineholm!!! Shit tänkte jag, nu missar jag ju kyrkan och köruppvisningen (måste vara chocken, tänkte inte på att hur bilen kunde se ut). Då fick syrran ordna med skjuts så jag kom upp dit, vilken tur att han Patric och Per kunde starta bilen trots att tändningslåset var trasigt, så nu går det att starta med en skruvmejsel i alla fall, sen så var baksidorutan sönderslaget och några verktyg vart stulna men tur i oturen för att det finns några snälla människor i en sån här skruvat värld som ställer upp så där för en främmande människa i nöd på en söndag!!!

1 kommentar:

Itsmylife sa...

Tack för att vi fick komma i lördags!
Otur du har med bilar...Hoppas det blir bättre snart!