fredag 5 mars 2010

Trötter!

Vad trött jag har varit hela dagen idag, men jag tvingade mig till min dagliga promenad imorse vilket piggade upp mig lite, sen så åkte jag till Svås och städade trappuppgången och letade fram fiskegrejerna som vi ska ha med oss imorgon när vi ska till sjön Yxningen och pimpla och grilla lite. Höll på med bokslutet för Svås igår, vad jobbigt det blir när man lämnar allt till sista stund, säger varje år att nu ska jag börja med det i tid men till slut så gör jag det i sista stund... och än är jag inte klar.

Tittar på Dirty Dancing igen för säkert hundrade gången, den filmen kan jag inte se mig mätt på och så väntar jag att pizzan ska bli klart som Uffe och Jonathan har hållt på med.

Gud vad jag längtar till våren nu, har älskat vintern som det är nu men nu är vi i Mars den första vårmånaden, ska skaffa lite kryddor att så nu i köksfönstret, är så sugen att börja med trädgården i vår, börjar ju komma ifatt med allt arbete inne så vill ju få fint ute med. Sen så börjar det kännas jobbigt med alla vinterkläder som ska på och av hela tiden... men först ska vi i alla fall ha en mysig vinterdag imorgon med familjen på sjön.

Inga kommentarer: