torsdag 25 mars 2010

Biljäveln som strular.

Somnade fyra inatt och vakna sex så är skapligt trög idag, men ska inte lägga mig förrens ikväll, tror Uffe får ta barnen på morgonen, kanske få lite sovmorgon, VARDAGSLYX, jaja vi får se än har vi inte sett vad morgondagen har med sig. Men jag började ändå att grädda lite våfflor till barnen till frukosten, är ju våffeldagen om nån nu har missat det! Vart faktiskt väldigt uppskattat.

Brorsan har tagit min bil till Lönestam för att kolla CO halten, men det verkar ta tid hoppas han får iordning på den, är ju lite beroende av en bil så här på landet ;) Men det är ju tur att han kan det där med bilar... Jag har ju tummarna mitt i handen när det gäller bilar, jo byta olja och fylla på lite glykol kan jag och byta däck men blir det problem så står jag helt handfallen där. Annars är jag väl en sån där besserwisser, vill kunna så mycket som möjligt, vill inte känna mig beroende av andra, jag klipper gräset och skottar snön, tvättar bilen sen gör jag det mesta av sysslorna hemma, nån gång kan väl Uffe hjälpa till med maten och disken, natta barnen får han hjälpa till med varje kväll, för det är väl inte så mycket begärt eller!?!

Men så har jag haft det hela livet. Mitt barndom har väl inte varit en dans på rosor jämt heller, kanske kan man kalla oss för maskrosbarn, vill inte gå in på allt som jag varit med om och sett. Men jag kan inte bara sätta mig ner och tycka synd om mig om det som varit, jag är vuxen och tar ansvar över mina egna handlingar, vill ju visa mina barn att bara man vill så kan man lyckas här i livet, har tre underbara ungar, som är självständiga, här finns ingen morsa som daltar och servar dom. Har en bra man, en stöttepelare, hade jag inte han och luta mig mot när livet hugger mot en så vet jag inte vart jag skulle vända mig, har ju inte så många nära vänner längre, han är min bäste vän, visst bråkar vi och blir sams, kan vara oense och komma till gemensamma lösningar, vi har våra perioder när det inte är så bra och andra perioder när vi är riktigt harmoniska, så jag vill bara säga att du är din egen lyckans smed.

En sak som jag är faktiskt väldigt stolt över är att jag klarade av mitt körkort själv, jobbade extra utöver skolan och sparade pengar till det själv, här har vi inte haft föräldrars kontokort, aldrig.

Uffe är på väg hem från Öland nu, men det verkar ta lite tid när de har en stor skylift bakom bilen, så jag får åka o skjuta luftgefär med Jonathan ikväll, skulle ha gjort det i tisdags men det kom lite annat i vägen. Undrar om jag nuddar ens tavlan? Hör av mig om mina poäng sen.

Ska få kanske lite besök i helgen, kusinerna Alex och Julia kommer nog med mamma Kicki, Marcus säger jämt att :Alex är min bäste vän. Gulle, han säger inte kompis utan vän. Få se om vi hinner åka en snabbsväng med lite skräp till tippen på lördagmorgon, har ju en del bråte mot huset som inte ser så trevligt nu när snön har börjat smälta bl.a min gamla strykbräda som inte går och laga mer hehe...

Ska börja med middagen lite tidigare så vi hinner till skyttet, riktig potatismos och falukorv, ingen pulvermos, det är ingen av oss som gillar det. Mamma kommer och ser till Emilja och Marcus.

Förresten gick middagen hos svärföräldrarna bra. Potatisgratäng och fläskfile´gött så här mitt i veckan, köpte en mindre blomsterarrangemang ifrån Vikingväxter och så lite Åre choklad, med smak av mintcognac m.m

Inga kommentarer: