onsdag 3 mars 2010

Lite blandat kompott

Jaha, då var det ett bra tag sen man skrev här igen. Var till finland på mormors begravning som var tungt så klart men nu fattar man att hon är borta. Sen när jag kom hem var det ju sportlovsveckan, var lite sjuk tisdag och onsdag, fredag var Marcus lite hängig, i onsdags fyllde ju Jonathan nio år, då kom hans farmor och farfar och firade han, resten av släkten firade vi i lördags, kompisar ska han få bjuda på Laserdome, när vi får råd, har ju inte haft nån inkomst på över två månader, så det är lite tufft just nu.
Bjuder på lite blandade bilder.

Det första är mitt första försök till smyckestillverkningen

Sen så har vi från kyrkan när barnen sjöng i kören.
Mina är längt ut till höger och tredje från höger kusin Cajsa är i mitten av mina kids.


Och en bild över hur det såg ut från båten, kan säga att jag sov inget på båten när vi åkte varken till finland eller till sverige. För vi fick hytterna rätt så långt fram på båten och det var sånt liv när isen slog mot skrovet, har inte varit så rädd på länge. Men det roliga med resan var att träffa alla kusiner, t o m några som jag inte träffat på över 13-15 år. Bastat har jag gjort några gånger, och så klart rullat i snön lite kallt var det, var ju över -23 grader ute men i bastun var det ca 80 grader, så en skillnad på 100 grader om jag kan räkna rätt. Var faktiskt väldigt uppiggande. Min bästa kompis i finland vinterbadar ju en gång i veckan, så hon rekommenderade det till mig, så nu letar jag något ställe här i närheten där jag kunde börja med sånt, tokstolle tycker väl ni!?!
Nu måste jag fortsätta med middagen.
Ta väl hand om er.

Inga kommentarer: