lördag 13 mars 2010

Lördag IGEN!

Idag så har jag sovit till åtminstone åtta, Emilja är ju uppe vid sex halv sju och fyller på vatten och mat till Erik (hamstern). Har två saker att välja på antingen stanna inne och göra det vardagliga, städa och ta hand om tvätten eller gå ut och bara busa och klättra i snöhögar, vilket låter roligare tror ni!?!?
Emilja åkte med Uffe till sina kusiner i Gistad, så jag har bara pojkarna hemma idag.

Är så sugen på att scrappa nu men just nu håller vi på med kontoret så jag väntar tills det är klart (eller att jag gör det klart, det är mig det hänger på nu), Uffe o Peter satt taket och gipsen i väggarna förra helgen och i tisdags så putsade de dom yttre väggarna, jag spacklade gipsen igår. Ska ta kanske och slipa och spackla en omgång till ikväll Nu är Uffe hos Peter och hjälper dem med deras tak nere i källaren där de håller på och gör egna rum till barnen, de har ju barnen varannan vecka och det blir lite trångt med tre rum och kök, tror det blir mysigt ändå fast det är källaren, sätter man tapet och varma textilier så kommer man nog ifrån källarkänslan lite och de har satt dit golvvärme så kallt blir det ju inte, och så klart blir det en jacuzzi med, det är de värda!
Och det är bra att Uffe och Peter växlar om att hjälpa varandra varannan gång, blir lite gjort då, jag har ju inte haft nån till hjälp när jag har spacklat, slipat, målat och tapetserat, så tråkigt det har varit emellanåt, när Uffe har hjälp men inte jag, men men jag är stolt ändå att jag har tapetserat och målat allt i hela huset själv.
Visar lite bilder har nog inte gjort det, fast jag kanske har lovat det flera gånger...


Emiljas Rum(ja jag vet, det är väldigt stökigt och rörigt där inne)




Jonathans rum (tapeten och bården har självlysande stjärnor, känns som man är i yttre rymden när man är där i mörkret)


Vardagsrummet med tapeten som jag kanske har tröttnar på redan ;), nedan ser vi våran "hemmagjorda" TV-bänk, det är några överskåp till kök från IKEA, har bara haft en lucka hos lackeran, har den hemma för att kolla om den duger, så småningom ska alla luckor in på sprutlackering. Så smidigt att städa under dem, finns inga ben i vägen för skåpen hänger på väggen.



Sovrummet med den guldiga tapeten.




Marcus rum med hans "Pirat" tapeter i grönt, blir faktiskt glad när man går i hans rum, färgen piggar upp en totalt...









Ska nog gå ut nu och suga i mig lite energi!!!

Inga kommentarer: