onsdag 28 april 2010

Onsdag

Nu äntligen kan jag sitta ner och bara ta det lite lugnt innan familjen kommer från simhallen, jag hade faktiskt tänkt och jobba över idag men fanns absolut inget och göra så jag fick sluta snällt vid fyra. De går hem vid tolv på fredag och vi måste nog också göra det för vi får ju inte vara ensamma där, och vi får ju inget lön så då vill jag jobba in de fyra timmarna som fattas då. Har redan en timme komp. att ta ut.

Så idag så känns det att man har fått mycket gjort när man kom hem redan vid 17.00, tvättat ett par maskiner, lagat mat, diskat och familjen åkte till simhallen. Tycker man är effektivare när man jobbar än vad man är när man går hemma fast jag skulle föredra att jobba bara ca 6 timmar, det skulle passa mig och familjen bättre och jag skulle inte vara så trött som jag är nu hela tiden.
Sen så har jag duschat och fönat håret, raspa lite i hälarna, tänkte smörja in de och lägga påsar och raggsockor över ett tag, blir som babyrumpor då.

I måndagskväll kom barnens kusin Jonas med, han ska vara Uffe´s praktikant tom imorgon, men han märks knappt, är ju bara roligt att ha kusinerna här, känner att man träffar dom för sällan så det gör inget att de är här ibland, har ju Cajsa ofta på helgerna och för ett par helger sen var ju Alex och Julia här men det är ju bara kul.

Min förkylning vill inte släppa tagen än, jag snorar hela tiden och pratar riktigt nasalt kanske därför jag snarkar så mycket om nätterna och därför är jag nog trött hela tiden med.

Gjorde färdiga mackor till familjen tills de kommer hem från simhallen, för de skulle egentligen ha gått och lagt sig nu.

Nu ska jag till Italien eller drömmen om det i alla fall.

Tjingeling

Inga kommentarer: