torsdag 22 april 2010

Lite allt möjligt

Är så full av energi så jag får inte mycket vettigt gjort, är lite här och lite där och plockar och städar.
Igår som sagt så skaffade vi en hylla och ett köksbänkskiva till kontoret att ha som skrivbord, så nu har jag burit dit alla papper men jag måste rensa och sortera dom först, köpte inget till scrapgrejerna än, måste ju tänka på ekonomin med lite, A-kassan räcker inte långt vet ni! Tar det allra viktigaste först.
Vi passade på att äta lite köttbullar på IKEA så slapp jag laga middag ;), hem och sätta ihop hyllan och få upp bänkskivan, så nu är det fullt med papper på som jag sorterar.

Idag har jag vart ute och krattat lite och plockat i trädgården, tvättat som jag precis hängde ute. Det bästa jag gjort idag är att jag har köpt lite blommor, smultron och örter, de sistnämnda törs jag inte plantera förrens det är klart med landet, tror jag hämtar ett par pallkragar istället för stenarna jag har runtom kryddträdgården, sen så måste jag nog täcka dom över natten, tror inte de klarar av detta kalla som är på nätterna fortvarande, har en massa tomatplantor i köksfönstret med som väntar på att bli omplanterade i krukor och få komma ut till lilla växthuset som Uffe lovade snickra ihop av mina gamla fönster... har tjatat ett tag nu så kanske snart vem vet!?

Förkylningen har blivit lite "bättre", bra är jag inte men bättre än förut, har mer ork med nu.

Nu blir det att brygga lite eftermiddagskaffe, och hämta Jonathan snart. Ha det bra alla där ute.

1 kommentar:

Itsmylife sa...

Skönt att det börja ta form nu då?! Jag ska nog sälja mina scrapsaker, säg till om du är intresserad av att kika vad som finns!