måndag 19 april 2010

Förkyld

Sitter här fast jag borde ligga i sängen och tycka synd om mig själv ;), åkte på en dunderförkylning, kände redan i torsdags kväll att halsen börja ömma och sen kom hostan och inatt kom då snoret med, rinner som ur en kran. Och lite feber hade jag förut men jag vilade mig lite.

Helgen gick alldeles för fort, hade Alex och Julia här hos mig fredag och lördag medans Kicki var i Petris lägenhet och packade. Lördagen var Cajsa här också så det var full rulle med sex barn i huset hela dan, men härligt.

Alex, Julia och Kicki åkte hem på söndag förmiddag. Mamma åkte med dem och tog med sig Emilja och Cajsa. Uffe tog med sig pojkarna så helt plötsligt var jag helt ensam, så jag gjorde klart kontoret, det enda som fattas nu är golv listen och listen runt dörren, är så seg i huvudet nu så jag kommer inte ihåg vad det heter. Ja så klart lite hyllor och ett bord. Vet inte än om vi ska ha ek eller vitt inredning!?! Får spara lite pengar så vi får råd, blir ifs en köksbänkskiva från IKEA till skrivbordet. Ska ta en bild senare, så får ni se vilka färger Uffe köpte. Snyggt för en gångs skull kan jag säga. Sen så sorterade jag bort en del leksaker och gjorde en storstädning i Marcus rum, nu är det ordning och reda igen. Vill bara hitta ett litet bord eller en liten byrå till hans TV. Då kan jag möblera om med.

Idag så bar jag bort allt bråte till bo´n och tvättat minst fem maskiner, emellan varven när jag mått lite bättre. Sen så tog jag en svängom med snabeldraken med.

Imorgon bär det av till studievägledaren, har gjort min intressetest på AMS och letar fram mina betyg, så vi får se vad vi kommer om vi kommer fram till nåt. Hoppas bara jag mår bättre, inget kul när snoret bara forsar ner och vara bland folk, jaja det är morgondagen det och det har vi inte sett än.
Ändock är det lite spännande att eventuellt börja studera, jag som inte har suttit vid skolbänken sen gymnasium för ja femton år sen tror jag det är.
Nästa vecka börjar jobbet med, kul att träffa andra vuxna, speciellt Victoria som jag jobbade med för två år sen. Visst blir det långa dagar, åka hemifrån kvart i sju (6.45) varje dag och komma hem halv sex (18.30), sen är det hämta barnen och laga mat och sånt, ja ni vet, sen sova och samma ruljans igen. Hårt kommer det att bli om Uffe ska iväg och jobba mer på veckorna, alltså att han kommer vara hemifrån söndag-torsdag. Men det är ju bara några månader så det klarar vi allt. Skönt sen när man är "ledig" (arbetslös) i några veckor innan skolstart. Önskade bara att barnen fick lite längre sommarlov, att slippa vara på dagis/fritids så långa dagar hela sommaren. Men man kan ju inte få allt här i livet heller.

Nu plocka fram lite bestick, my man kommer hem med lite pizza, han tänker på sin sjuka fru han. Kram

Inga kommentarer: