onsdag 7 april 2010

Vad hitta på?

Jaha, vad ska man hitta på nu då? Barnen är ju hemma denna vecka för det är ju påsklov! Svärmor undrade vad jag ska hitta på med barnen, ville inte säga att jag har inga pengar så det går inte göra nåt speciellt, så jag sa bara att jag vet inte... tråkigt när det är så, har varit så hela det här året och inte ser jag nån ljusning på ekonomin på länge. Visst kan man gå iväg på nån liten utflykt med matsäck, men känns som om jag har tappat förståndet med pengarna, vet inte vad jag ska hitta på och så tycker jag att det är tråkigt vara ensam vuxen hela tiden...
Blir nog att bara vara hemma, gå ut lite till studsmattan mellan varven.

Igår kväll blev vi alla fall bjudna på lite varm smörgåstårta hos Carro och Pasi, och det var jättegott, de hade gjort lite andra varianter än vad jag har gjort, bla med kyckling åt för mycket fast jag tyckte inte att jag tog så stora bitar, hehe det tror ni på va?
Glömde fota kortet jag gjorde till henne, kanske åker jag dit och frågar om jag får göra nån annan dag. Sen fick hon en klocka och halsband från oss, tyckte de var fina.

Tvättar och tvättar, hittade massa kläder till Marcus från förrådet så jag håller på och tvättar med det, sen så har jag fortsatt med vinterkläderna, men nu börjar jag komma ikapp tråkigt bara att man har så dåligt med plats här inne och att hänga de på tork, förra årets linor som jag hade ute är inte uppe än, går ut och in med torkstället ist.

Nej nu måste jag jobba lite med UMK (Uffe´s Mur och Kakel) han har lite lite räkningar som skulle betalas...

Ha det bra!

Inga kommentarer: