tisdag 16 november 2010

Tiden rusar bara på...

Så fort helgen som var gick förbi igen, lördagen chilla vi lite och gick lite i slow-motion allt vi företog oss, söndagen tog vi tag i städandet, fick en massa hjälp av Uffe och barnen denna gång (kors i taket), kanske för att han fick frukost och paket på sängen ;) Efter städandet åkte vi till McD och skulle vidare och handla mat. På vägen till CG så fick jag ett samtal om att Marcus hade ritat med en bläckpenna på Jannes nya dataskärm, så jag tog med mig en vit mirakelsvamp och vet ni? det gick bort, en stor sten föll från hjärtat, efter handlandet åkte vi och fira svärfar på fars dag.

Igår åkte Uffe vid fem (på morgonen) ner till Skåne, kommer hem troligen på torsdag, jag vaknade då men sen så somnade jag om igen och vaknade med ett ryck kl. 7.02 och jag som brukar åka hemifrån ungefär vid den tidpunkten, men upp fick jag barnen, jag hastade i mig lite yoggi, var bara ca 20-25 minuter försenad till jobbet. Men när vi kom hem vid sex på kvällen så var det matlagning, diskning och lite läxläsning som gällde, sen så skrev barnen önskelistan, för nu kom ju flera julkataloger de ville plöja igenom.
Sen så vet jag inte men klockan var alldeles för mycket, läste en saga för E och M men de somnade för sent ändå, jag somnade samtidigt med M, fick ingen egen tid eller så. 

Idag har det varit jättesegt hela dagen, men jag har bestämt att jag ska ha min egen tid nu, snart kolla på Desperate housewifes, tror jag lyxar med lite glögg idag, tycker jag är värt det ;)

Har inte pysslat med så mycket på sistone, dessa inbjudningskort gjorde jag till E´s ochC´s kalas
Vill inget hellre än att göra julkort och annat julpyssel men tiden har inte riktigt räckt till det, nu på söndag blir det ju kryssning med Birka Paradise, måndagen ledig, få se om man rullar av båten efter all den goda julmaten vi ska äta!?!?

Nehe, nu är det lite annat som kräver min uppmärksamhet, ha det bra alla goda människor där ute...

Inga kommentarer: