söndag 28 november 2010

Glad första advent!

Jaha då var denna helg slut med snart. Varit mycket kalasande både lördag och söndag. Igår lördag så hade Emilja och kusin Cajsa bjudit klassen på kalas i Mjölby Bowlinghall, lite intensivt ett tag med alla barnen men det gick bra. Lämnade Marcus hemma med Uffe, de fick skotta och laga mat ;)

Under tiden vi var och bowla, så fotade Uffe rådjuret från sovrumsfönstret, var där och sparkade fram lite äpplen som jag lämnat kvar med flit åt de. Stod precis under Jontes egenbyggda koja.

Tänkte att jag tar svarta ljus i år, tycker dock att svart är ingen julfärg, men siffrorna syntes inte så jag tog lite notpapper från scraphörnan och nåt ljust fiberpapper (Uffe trodde det var fiberduk) sen så tog jag lite hampasnöre och band fast siffrorna med, en liten fågel får vakta detta.

Fick såna här ursöta tomtar av svärmor, två stora och tre små, alltså våran familj =O, denna adventstake gjorde Emilja förra året, vill ju göra henne glad så jag använder den så klart.

Här blåses det ut 7 ljus...

Härom natten kunde jag inte sova, så jag gjorde en doftkudde av resttyget till köksgardinerna, har använt min egen odlade lavendel, lite spets och en gammal knapp.

Hoppas Er vecka blir bra, jag hoppas att jag kommer iväg imorgon bitti till jobbet, är lite insnöade här på landet, är det öppna gärden så blir det stora drivor på sina ställen, jag har ju en liiiten backe när jag ska köra ut på vägen, iblande får jag ta fart för att komma upp på den...

1 kommentar:

Itsmylife sa...

Vad stor Millan har blivit! Trevlig första advent till er med!