tisdag 2 februari 2010

Snöskottning och skytte idag

Vad skönt det känns efteråt när man har jobbat hårt kroppsligt, sen när man har duschat och bara kan ta det lugnt och ta kväller. När jag hade lämnat Jonte och Millan idag så skulle jag till BVC och göra om hörseltestet som inte gick igenom första gången o inte nu heller så det blir att åka till US i linköping för att göra testet. Efter det var det ju ingen ide´att lämna Marcus till dagis så skulle vi hem, åkte förbi skolan, ser att fröknarna hade fullt sjå att få på skridskorna på barnen i Millans klass så jag stannade till för att hjälpa o knyta lite skridskor.

Sen åka hem och skotta snö, tog en timme bara det så ja behöver inte tänka på att åka till gymmet när jag får gratis träning hemma, sen tog jag och skottade två gånger till efter det, gjorde lite stigar till bon etc. Sen ville Uffe att man ska ta bort lite snö ifrån huset så det inte ligger så mycket där när det väl börjar och smälta.

Här hemma har jag äntligen fått upp lite tavlor, vill ju att de ska hänga i linje med varandra så jag använde Uffes laser.

Vid datorn har jag inte suttit så mycket för jag börjar känna av ischiasen igen när jag sitter.

Vi brukar äta middagen när Uffe kommer hem för det är enda gången på dan som hela familjen sitter tillsammans, då pratar vi om vad vi gjort och vad som hänt under dan och vad som skall komma, det är det som jag försöker vara hård på att alla sitter samtidigt då...

Ikväll var Jonathan första gången på luftgevärs-skytte, kan säga när han kom hem med sin tavla att jag vart väldigt stolt över hur bra det hade gått, en av ledarna där sa att de som skjuter första gången kan vara glada om de skjuter på de vita fälten, men Jonathan hade skjutit flera tior o de flesta andra låg inom det svarta området. Han ska dit på torsdag igen, äntligen nåt han är intresserad av.

Inga kommentarer: