måndag 1 februari 2010

1 februari 2010

Jaha, en ny vecka och en ny månad är här igen, shit vad tiden går fort. Redan februari!!!
Tiden går fort trots allt, fast man är hemma.
Har Marcus hemma, dock inte sjuk men jag känner att det är ett stressmoment att åka och fara fram och tillbaka hela tiden, först lämnar jag av Jonathan och Emilja i skolan sen så åker jag till andra sidan av stan och ska lämna Marcus, då är klockan minst 8.45 åka hem oftast är jag hemma till nio, sen iväg hämta Marcus 11.30, vilket tar sån tid för lille herren tar verkligen tid på sig att klä, så vi är väl hemma vid 11.55 och sen iväg 12.25 och hämta Emilja och sen iväg vid 13.55 och hämta Jonathan, måndagar är det kören vid 14.30.
Så därför fick Marcus vara hemma ska nog vara resten av veckan förutom på fredag för då ska jag till arbetscoachen.
Imorgon ska Jonathan till skyttet, men det är på kvällen så då kan Uffe ta honom.
Får inte glömma hörseltestet till Marcus imorgon bitti.
Sen blir det ingen kryssning den 14:e som det var planerat, för det var så många som backade ur, jag tyckte det var rätt så skönt att det inte blir av nu, ska ju till finland den 18:e så det känns lite för tätt inpå och dessutom så har jag ju inga pengar än nu när jag går på A-kassan, fick 17.50 i sista lön med, visste ju att jag skulle bli arbetslös men har inte haft den möjligheten att kunna spara inför detta. Så jobbigt kommer det att vara den närmsta tiden men det finns de som har värre, finns ju ensamstående som står helt själva, vi är ju två åtminstone.
Var på 95-årskalas igår. Uffes morfar var det som fyllde år. Hans bästa kompis var där som fyller 100 år denna månad. Trevligt för Uffe och träffa sina kusiner och släkten, det var ju så länge sen.
Fick en total överraskning med "kusin" Tina hon gick med magen i vädret, hade ingen aning om det, men kul är det, tänk att Lena ska bli mormor. (Samma Lena som är i dop LO`n i tidigare inlägget).
Nej ska nog lägga barnen nu, blir så sent varje kväll nu.

Inga kommentarer: