onsdag 10 februari 2010

Anställningsintervju

Hmmm... undrar om det vart bestämt att Jonathan skulle till en kompis efter skolan, han ringde men jag vet inte riktigt vad det vart som vart planerat, började få värsta huvudvärken så jag var lite borta här ett tag, har tagit Ipren så det har börjat lätta lite.

Hade en intressant dag idag eller ja det började igår, såg i min mobil att jag hade ett missat samtal när jag hade hämtat Marcus det var en man som ringde om jag var intresserad av ett jobb! Kul när de ringer efter en, ja han hade fått mitt nummer från arbetsförmedlingen, så vi bestämde att vi skulle ses nu vid nio på morgonen.
Kom dit men han hade inte riktigt tid, tjejen som skulle sluta fick sköta det istället. Det är lite lättare bokföring och fakturering och varubeställningar man skulle sköta, på en frukt och grönt grossistfirma.
Positivt var ju att jag har hållt på lite med samma program, men jag känner att jag är inte så duktig på bokföring så att jag skulle sköta allt själv, för man kommer att sitta på kontoret själv, sen en del av dagen skulle man få hjälpa till i lagret och ibland eventuellt köra ut varor.
Sen har vi ju ett problem med tiden, måndagar skulle man börja sex på morgonen, och det ställer till problem för Uffe ska ju eventuellt börja hos Bengt och då kommer han då att vara ute på veckorna och dagis och fritids öppnar inte förrens vid sex. Vi får se, skulle få reda på´t rätt så snart om jag får det eller ej.

Nu måste jag börja jaga mina medresenärer på att de ska betala sin del av blommorna och resan, inte kul om de inte betalar.

Ringde till A-kassan förut med, får nog vänta till slutet av Mars på att få min ersättning eller att jag kommer i alla fall få beslutet då, hatar det här att inte ha pengar, allt får man fråga Uffe om, nu har jag ingen bensin i bilen, så får snällt vänta att Uffe kommer hem så han kan åka och tanka den, sen får han betala alla våra räkningar, maten min resa m.m stackarn. Så han får jobba arslet av sig nu.

Sen så drar min bil alldeles för mycket bensin just nu, gick inte heller igenom besiktningen, och CO halten var alldeles för hög, gränsvärdet låg på nåt 0.3 och min hade nåt 13,6 men de kunde inte skriva mer än 9,9, han sa att det var den värsta miljöboven till bil han sett =( Bor man på landet så måste man ha bil, och sälja går den inte, har alldeles för mycket lån på det fortvarande.

Ska nog börja förbereda middagen.

Ha det bra alla där ute...

Inga kommentarer: