måndag 15 februari 2010

Snart vår

Det snöar för fullt ute just nu, men läste på FB att det skulle vända nu på onsdag och att solen skulle komma fram och ingen mera snö, härligt att ha nåt och se framemot, snön har jag inget emot men när det har varit så där jättekallt så har ju elpatron fått gå in och stötta, så elen denna månad var inget roligt...

Igår kväll var vi och våldgästade Ellinor och Peter med barn, Uffe skulle till Frö och titta på nåt jobb så vi stannade i Gistad under tiden. Deras bygge går sakta men säkert framåt där med. Uffe bjöd på Max hamburgare innan, slapp laga middag, fast jag hade skalat potatisen och börjat och tina fisken, så den blir idag istället.

Är hemma med Jonathan idag, verkade vara lite febrig, så vi får se hur det är med han, första VAB för i år.

Verkar inte komma igång med min viktminskning, har varit så deppig på sistone så det är nog inte så lätt o komma igånd då, har ju inte fått min A-kasse ersättning än, så till viktväktarna kan jag inte börja än, tänkte på GI men såg nu att jag inte hade tillräckligt med grönsaker för att påbörja med det heller, egentligen så skulle det räcka med promenader, men jag är ju så lat att komma igån och att fortsätta med sånt, åkte ju ifs skidor några dagar förra veckan och skotta snö, så det är ju nån nytta när man har snö, men jag tappade intresset få fort, det är så tråkigt och jobbigt att åka skidor på gärdet, för det ramlar snö på spåret hela tiden så blir ingen bra före. Igår var jag på promenad, härligt med friskt luft, bara att försöka få en vana av det.

Nej ska nog ta och plocka undan frukosten och börja slipa sista väggen i vardagsrummet, så jag får upp nån tapet, hade lovat mig själv att det skulle vara klart tills Jonte fyller år, och det är ju redan nästa vecka. Torsdag-Måndag är jag ju i Finland så då kan jag ju inte göra nåt ;).

Måste rusa nu.

1 kommentar:

Itsmylife sa...

Ja du Johanna. Det där med att ta tag i vikten är inte lätt när man är deppig! Jag vet av egen erfarenhet. Men nu har jag börjat gå till en kurator så jag hoppas det blir bättre! Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade vi kunnat kämpa tillsammans!!! Min väninna prövade GI, men det gav inget resultat på henne. Hennes man gick ner första veckan,men inte andra! Jag tror bara på VV, men det kostar att börja med det! Tyvärr... Men jag ska försöka köra hemma nu när jag storhandlat. Har ingen bra våg bara... Hoppas du får en bra dag!