onsdag 3 februari 2010

Mmmm....bullar

Sitter här och känner hur jag får bara ondare och ondare i kroppen, skottade ju snö i över 1 1/2 timme igår. Idag bara 1 timme, men det var jobbigare idag för det var ju blötsnö, och nu hade vinden blåst så pass att det var drivor på nästan 1meter på vissa ställen. Nu får det räcka med snö, tror inte taket pallar med mer snö annars brakar det ner på oss snart, ska nog skicka upp maken för att ta ner lite snö.
Fast morgonen började jag med att baka lite bullar, tänkte först att jag skulle baka semmelbullarna redan nu men kom på att jag har ingen plats i frysen. Kanske nästa vecka, för söndagen den 14:e sjunger barnen i kyrkan, så kan jag bjuda på lite semlor efter det, tror farmor och farfar (svärmor, svärfar) skulle komma då.
Har planerat och ringt och messat idag om blommorna till begravningen, tur så går det och beställa genom vilken InterFlora som helst, har fått med mig två av mina syskon som vill att vi går ihop, väntar svar från de två andra.
Nej nu kom mamma ska ta och fika lite på färska bullar nu.
Tjingeling

Inga kommentarer: