måndag 4 oktober 2010

Hannah 17 år

Idag fyller min vackra systerdotter hela 17år...undrar vart tiden tar vägen egentligen?
Denna kort är dock några år gammalt.
Dagen till ära håller jag på och bakar kanelbullar för det är ju kanelbullens dag också...
Sen så tog jag tomaterna Uffe plockade igår och kokte dem med lite nejlikor och kanel, om nån dag får jag lägga över dom i burkar nu ska de bara dra sig lite.
Sen blev det ingefärspäron, är dock lite irriterad på våran päronträd, når ju knappt till nedersta grenen, så fastän vi hade stege så fick vi inte ner så många, funderar starkt och låna en skylift.
Sen när jag ändå var igång så blev det en omgång med äppelmos igen, den satsen får min syster imorgon. Ska ju ta en skogsdag och tänkte plocka lite svamp, ska bara ta en röd mössa och min signalväst, vill ju inte bli skjuten av älgjägare...hehe...
Nähä dags och återgå till bullarna, sitter i kvalet och valet om jag ska ta och äta en eller inte!?! Påbörjade med min GI diet idag IGEN.



Inga kommentarer: