onsdag 15 september 2010

Namnsmycke

Fick hem mitt nya namnsmycke med barnens namn, först tänkte jag ta stavar men tyckte att det ser nog bättre ut med en rund och med allas namn, tog bara en för kort hänge, så det får jag ta och skaffa en ny nån dag.
Idag var det skoljoggen för barnen i skolan, skulle behövas springas varje dag känns det som, Jonathan har ifs gympa två gånger i veckan men Emilja har bara en.
Jag känner att jag behöver inte springa idag, först dammsög jag inne sen klippte jag gräset tar över två timmar när jag tar allt på en gång, sen tog jag in mina pelargoner och olivträdet.
Började med mina ättiksgurkor förrigår och igår så la jag in dem i burkar. Sen har det ju blivit lite hemlagad lingonsylt, nu väntar jag att päronen får mogna lite så jag får göra nåt gottigt av de och sen lite äppelmos av äpplen, skönt när man kan börja fylla mitt nya skafferi med egna hemgjorda konserver.
Blev allt lite svettig av gräsklippande så nu ska jag hoppa i duschen, sen får det bli lite kokt torsk
idag till middag.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: