fredag 22 januari 2010

Saknar min mormor!!!

Ja, nu så var mormors lidande över. Hon dog i onsdags! Klart man saknar henne, men det var ju inget liv hon hade på sistone, cancern hade spritt sig överallt...När man inte klarar av att äta ens, än mindre röra sig då är det ju inget vettigt liv längre. Och att ha ont, det är väl det värsta... Fick ju samtal redan i måndags morse att hon har bara timmar kvar att leva men hjärtat var ju som hos en liten flicka, den kämpade emot till mitten av onsdagen...
Ja, ibland stannar man upp och börjar tänka och gråta lite, sen å andra sidan så är allt som vanligt. Men så är ju livets gång...

Men har man mycket att göra så tänker man inte så mycket på det! Igår morse fick jag vara lite tidigare och lämna barnen för jag skulle till AF kl. 9.00, och sen skulle jag hämta Uffe från stan för han hade lämnat in sin bil för han var tvungen och byta vindrutan, där passade jag och sköta lite bankärenden, laga min guldarmband jag fick från Uffe i somras som födelsedagspresent och hämta en paket från Posten och handla mat, sen åkte vi vidare till mamma, där gick jag och leta efter skidor till barnen som de skulle ha med sig till skolan idag. Efter att vi fikat lite och hämtat Emilja och Cajsa från skolan så åkte vi till Motala återvinning, hittade inga långfärdsskidor till de men en massa slalomskidor och skridskor fanns det där iaf, sen köpte jag ett par snygga tavlor, en ängel och en korg till äggen, sen bar det iväg till ICA Maxi, där passade jag handla lite billiga strumpor och T-shirt med ängel (19kr) och en stickad tröja (49kr) och en tunika för Emilja (19kr), det var ju halva reapriset, det fanns ju vinterdressar och fodrade galondressar för barn för 99kr men storlekarna var lite för små för mina barn, annars hade man köpt tills nästa vinter.

Idag har jag varit på AF och sen har jag skjutsat min bror till ett par ställen, sen direkt hämta Marcus, nu har vi varit hemma en halvtimme o nu måste jag hämta nästa unge usch...hatar detta körande... nej nu blir det bråttom...

Tjingeling

Inga kommentarer: