tisdag 12 januari 2010

Härliga vardag!

Titta så härligt det ser ut i mitt trädgård nu.
Båten står ute i år igen, som den har gjort alla de sista 8:a åren.

Igår så började ju skolorna igen efter juluppehållet. Så skönt det är att få lite rutiner igen, så man får nåt gjort om dagarna. Marcus började på dagis idag för jag ringde aldrig förra veckan om vilka tider och sånt, så från 8.30-11.30 ska han vara där, så lite körande fram och tillbaka blir det för jag hämtar Emilja 12.30 och Jonathan 14.00-tisdag till torsdag. Idag var Marcus em. för jag var på AF och träffade min arbetscoach. Ser inte så ljus ut, arbetsmarknaden. Är lite sugen på att studera till höst men det är ju denna eviga penningfrågan. Vill ju inte skaffa mer lån nu, taket är nådd, klarar inte mer.


Vi ska försöka sälja vårat husvagn med nu, blir inte att vi utnyttjar det som vi skulle vilja, iom att Uffe tar ju knappt nån semester om somrarna och min situation vet vi ju inte hur det blir under sommaren heller, kanske får jag nåt sommarjobb nånstans så då blir det ju ingen semester i sommar. Så vet ni nån som är intresserad av att köpa en nyare husvagn så tipsa gärna om vårat. Det är en -07:a uttagen våren -08(demoex.) Burstner flipperhttp://www.matka-auto.net/myynti/Burstner_Flipper_550TK_07.html Lånar en länk här inte samma men likadan.

Säljes för 140.000kr.

Hände en lite rolig grej igår, när jag och Uffe sitter och tittar på TV så kommer Marcus från sitt rum och han går då i sömnen in i köket, sätter sig på sin stol och drar ner kalsongerna och börjar KISSA, och vi vet ju att man inte får väcka nån som går i sömnen så vi låter han kissa klart och sen leder vi han till sitt rum igen, så det var bara att börja torka och tvätta golvet, men vad vi skrattade åt det, såg så komiskt ut, fast en annan natt var det inte så komiskt för då hade han öppnat ytterdörren, när Uffe vaknade så trodde han att värmepumpen hade lagt av men det var som tur var bara ytterdörren som var öppen, men tänk om han hade gått ut i kylan, hur det kunde ha gått då... så nu kollar jag ytterdörren en extra gång varje kväll att den är låst.

Ska börja med maten nu för Uffe är strax hemma.

Sen måste jag smörja in ansiktet med fet creme för jag är sååå torr om kinderna.

Nästa vecka ska jag börja och träna på gymet igen och kanske på viktväktarna, vi får se hur jag har råd till det nu.

Kram och ha det bäst.






Inga kommentarer: