måndag 23 maj 2011

Hatar måndagar


Det var det första Jonathan sa imorse ;) Då började Marcus säga det med, sa det hela vägen till dagis!

Är lite irriterad just nu, hade ju fått muntligt klartecken från XL-Bygg att jobba, till att börja med hela sommaren enligt chefen i Mjölby, men nu så hade de från högre ort haft invändningar, för det var två stycken inom koncernen som var intresserade att jobba där, och de har så klart förtur.

Nu vet jag knappt ut och in vad jag gör med mitt liv, har tänkt och tänkt, så redovisningsekonom är nog inte vad jag vill bli, så jag sökte aldrig dit, känns som om man tar steg bakåt istället för framåt hela tiden.

Fick en färskning som handläggare på AF med, hon tycker jag ska ta allt, skitjobb, kvittar om det är bara timvik. nån månad, bara hon kan visa bra siffror, men jag VILL INTE LÄNGRE ha kortare vik. Vill ju ha ett eget jobb, har ju hållt på så här i flera år nu, det ger ju inget, ser bara illa ut i mitt CV att jag har så många olika anställningar.

Är ju som sagt hundvakt åt systerns hund ett tag, första dagen hon kom började hon löpa, nu verkar det ha gått över till skendräktighet, går och gnisslar, tar en hög med smutstvätt och slickar det och vaktar som bäbisar, sen har hon vaktat det hela natten, hehe, toker.

Nehej, ska hjälpa gubben här med lite pappersarbete, han skulle med bokföringen (av fastigheten) till revisorn, vi har ju fått dispans med våra deklarationer till Juni så vi får våra eventuella skatteåterbäringen till jul, men det behövs då med så klart ;)

Inga kommentarer: