tisdag 26 april 2011

Tisdag fast jag trodde det var måndag

Vilka härliga dagar vi har haft nu, varmt och ledigt, kan det bli bättre?
Jag har slipat och målat ett vitrinskåp, tyvärr är bilderna kvar i systemkameran, till vilket jag ännu ej kunnat köpa en kortläsare. Blev mer jobb en jag trodde, är tolv glasrutor, vilka jag tejpat fram och baksida, så 24 rutor har jag gjort i ordning, måla med grundfärg ett par gånger innan jag målat med den rätta färgen, nu är stommen klar, har några strykningar på fyra dörrar kvar, sen hoppas jag som sagt att jag har skaffat fram en kortläsare till kameran. Måste komma till stan nån gång för att köpa det, kanske imorgon, ska ju på Öppet Hus på Handelshögskolan.

En dag under påsken åkte vi till Svås, skulle rensa lite ogräs och sånt, mamma bjöd på mat, annars har vi varit hemma och grabbarna grus har hållt på med fasaden, nu står det still igen då Uffe jobbade nån dag i påskas och igår så åkte han till Gotland igen för att jobba.

Jag kämpar vidare med matten, får se hur delprovet går på fredag, då tar jag ställning om det är värt att lägga tid på eller ska jag söka jobb på heltid istället.

Imorse blev det en timme på cykeln, tog E och J till skolan och M till dagis, hem var det lite lättare kan jag säga när jag inte hade M på cykeln, skulle han få cykla själv då skulle det säkert ta en timme att komma till dagis då ;)

Nehej, tror jag går ut och sätter mig med läxbockerna, hörde att det kunde bli lite regn i eftermiddag, hoppas inte det, har några maskiner tvätt ute på linan, fast det är väl inte så smart, då det luktar skit här när bonden har gödslat med flytgödsel. Blääh...

Hejsvejs

Inga kommentarer: