onsdag 20 april 2011

Det är mycket nu...


Så här känner jag mig just nu, vill slita mitt hår, matten tar mer än fyra timmar om dagen, fattar nada, när man väl börjar komma in i hur det är så är nästa uppgift ännu värre, har kommit efter en massa redan, inte så kul! 

Barnen är hemma från skolan då det är påsklov tog ledigt till Marcus idag, då han ville också vara hemma, han lovade att inte störa mamma alltför mycket, hade jag bestämt det innan så skulle jag ha sovit längre idag, är så himla trött, kan det vara vädret, eller skolan, eller kanske bådeock.
Men Jonathan överraskade mig igår genom att dammsuga nästan hela huset och tvätta golv i kök och badrum, blev så himla glad, det är min duktiga Jonathan det.

Ullaredstrippen då? Jodå det gick bra, sov ifs inget natten då vi skulle åka, var ju rädd att försova mig ;) Ingen kö in eller när vi skulle till kassorna, men väl inne i butiken var det tjockt vid vissa ställen såsom smink och damkläder, handla lite kläder till mig och barnen, lite till hemmet men tyvärr passade inte hissgardinerna till köket, hittade skor vid Sko-Boo till mig och Millan, sen hann jag gå i dom andra affärerna i området, vilket jag annars aldrig hinner, så en bussresa kan jag faktiskt tänka mig fler gånger dit, slippa köra själv och billigare än bensinen till min bil...

Ikväll blir det IKEA, skulle köpa tyget till trädgårdsdynorna, har ju mina urgamla men sköna tjocka trädgårdsdynor och den gamla trämöbeln, men som sagt så funkar dem och så vill spara dom pengarna till huset istället, imorgon skulle Uffe, Stor-Marcus och Pasi isolera klart huset för det skulle putsas eller rappas sen, skönt när det blir gjort för då kan vi börja planera stengångarna och plattorna runt huset, sen blir det väl altanen, hoppas det med blir klart till sommaren. Tvättstugan är ju inte riktigt klart än, men det får vänta till vintern nu... Det är mycket nu.

Väntar på trevligt samtal av en herre med, det gäller jobb, men vi får se vad det blir!
Fick ett trevligt mail häromdagen, kan jag ha en sån flyt att jag får jobb istället, då slipper jag denna förbannade matten...

1 kommentar:

Sofi sa...

Då håller jag tummarna för ett trevligt samtal och jobb, så att du slipper matten.

För egen del dök jag ner i en boklåda häromdagen, och hittade matteboken från gymnasiet. Tror inte jag kommer ihåg speciellt mycket av ekvationer, algoritmer eller vad det var allt vi höll på med...