lördag 18 december 2010

Joulu on taas och andra julkort...

Nu så är julkorten skickade, satt med det sista precis innan de skulle skickas, vet inte varför jag lämnade allt till sista stund i år...?
En varm julhälsning i kyligt vinterland, embossat med silver. Stämpeln från Magnolia.

En med blå och bruna färger, gillar den färgkombinationen.
Lite embossade vita snöflingor.

Två liknande kort, snabbscrappade.


Joulu on taas...

Tilda och Edvin.
Har embossat med vitt för att få lite snöeffekt, och så har jag "byggt"pallen ;).

Har ju blivit mer kort, men kanske hinner jag visa nån annan dag, inte många dagar till jul, idag har vi inte gjort många knop här hemma, slöat, tittat på TV,  bara myst jag har städat Marcus rum och scrappat lite. Vi kände att vi behöver koppla av lite innan nästa vecka, blir nog en tripp ner till Ullared på onsdag, har inte kunnat handla så mycket julklappar, fick ju bara lön för två veckor sist, så de räckte inte länge.

Vi hade tänkt åka skridskor idag på isen Uffe anlade på skolan, men det var riktig busväder så hoppas det är bättre imorgon, när snön blåser och yr överallt är det inte så roligt när det gör ont i ansiktet.

Känner att vi alla behöver vara ute i den friska och nyttiga luften...tur vi har varit skapligt friska hela bunten i år, peppar, peppar, tror faktiskt att vi håller oss friskare än många andra som jag läser på FB för vi valde att inte ta svininfluensa vaccinet förra året, många av de som tog det är ju sjuka hela tiden...

Tjenixen så länge...

Inga kommentarer: