lördag 11 december 2010

Billig levande julpynt...

Gjorde dessa tre hyacinter under tiden jag kokte gröt. Gick alltså jätte fort.
Två liknande först.

Hyacintvaserna och hyacinterna är köpta på City Gross. Billigt och bra, bandet har jag köpt på REA från IKEA nåt år sen, och så är det gamla smyckesdelar, den ena har en ängel från mitt scrapbord.

Sen den andra fick jag ta vad jag hittade hemma
Dessa krukor har jag haft i vardagsrummet i flera år, köpta på loppis så jag vet inte var man får tag på de och vad det kostar, skylten köpte jag när vi stannade med bussen innan Nyköping (på vägen upp till kryssningen) en indredningsbutik vid en mack, ljushållaren tappade Marcus på golvet så foten gick sönder, överdelen var ju hel så den sparade jag och stoppade ner den i mossan, som jag för övrigt har hittat i skogen.
Så det går ju att göra fina "blomsterarrangemang" fast man inte har så mycket tid eller råd.

Nu lite förberedelser för kvällens dansbandskamp och lite annat pyssel.
Uffe åkte till barnens skola igår och började göra isbana åt de, ensam. Hoppas det blir bra så slipper man åka långt för att åka skridskor...

Inga kommentarer: