tisdag 1 december 2009

Aj aj...

Lustigt i söndags, mådde jag ju så illa och var trött och slö men inget mer, hur pigg och kry som helst på måndagen, precis som Uffe på fredagen han mådde illa och var trött och slö han med,men inga andra symptom, så lustigt tycker jag.

Vart hos läkaren idag för att jag har haft så ont i ischiasen i ett par månader nu, som inte vill släppa bara bli värre, får inte sova och värken har börjat bli olidlig, troligen till 99,8% säkerhet så är det en spricka i en av diskarna i ryggen som trycker mot nerven, ska ta det lite lugnt och göra några övningar varannan timme, undrar vad alla på jobbet tänker när jag helt plötsligt gör mina övningar? Hahahaa... Fast det är inte så farligt som det låter så läkaren.

Börjar få lite smått panik över julen, har ju inte så många lediga helger innan det och så ska jag jobba dagen innan, så mycket hinner jag inte ordna inför det. Nu på lördag ska Emilja sjunga på julskyltningen i Mantorp sen har vi bjudit min syster och Uffes syster för de kunde inte komma förra helgen. Men den här helgen ska jag inte jobba, har nu gjort det två helger i rad. Skulle behöva komma iväg och handla lite julklappar nån dag, får bli nån helg, tycker det blir lite stressigt att åka iväg nån vardagkväll, får ju vänta tills Uffe kommer hem (oftast vid kl.18.00) så han kan ta barnen. För det går ju inte för sig att de följer med när man pratar hemlisar med tomten. Jonathan är nästan klar, nu är det bara nåt till Marcus, till Emilja har jag inte köpt nåt än, men nu har hon skrivit sin lista som hon ska ge till tomten på lördag. Sen är det nåt till syskonbarnen, de är nästan de svåraste...
Nåja nu har jag väl vräkt ur mig lite negativ energi nu (är det höstdepression?), måste tänka på massa positiva tankar istället, det är ju jul snart!

Nu ska jag göra mina sista övningar för idag och lägga mig.
God natt alla!

Inga kommentarer: