lördag 4 juli 2009

Jippiii jag har skapat!!!

Ja ja dålig med bloggande igen, fick hem en ny dongel men inget simkort så jag lånar en annan dongel ibland, därav den dåliga uppdateringen, sen har vi ju haft här i svedala alldeles underbart väder den sista tiden så det har passats på och att vara ute lediga stunder, lite rädd är jag att det vänder nu när jag ska gå på semestern om en vecka. Dagiset har ju slagit igen portarna för gott i fredags så farmor och farfar ska se efter dom nästa vecka, lite gott kan det vara för svärföräldrarna och barnen att umgås lite, för det blir inte för ofta kan jag säga.
Midsommarn firade vi hos Stefan och Lena i stugan vid sjön Vin vid Åtvidaberg, gott mat och trevligt var det, barnen fiskade nästan hela tiden så vi kunde grilla lite abborre och sen fick vi lite kräftmat (mörtar) till hösten när vi ska iväg igen och fiska kräftor.
Scrappat har jag gjort eller nåja lite kort har jag tillverkat. Det blev några till dagisfröknarna, valde göra likadant till alla för fantasin ville inte riktigt hänga med men lite olika papper och olika blommor blev det.







Just nu skrivandets stund håller vi på eller mest Uffe att sätta ihop vårat duschkabin, har ju ingen dusch än så snart slipper vi åka till morsan för att tvaga oss.
Fast den ska stå tillfälligt i lilla "gästtoan" som äntligen har fått upp sina plattor.
Inatt sover Emilja och Jonathan hos kusin Cajsa men istället sover min bror med kusin Alex i våran husvagn, lite utflykter måste man hitta på, även om det är hemikring.
Förra helgen var vi Jerusalems badet, det är den bästa stranden häromkring, sandstrand och långgrunt fast vattnet var lite för kallt men så är det med Vättern allt beroende om det är invåg eller utvåg.

Nej nu måste jag nog gå och lägga mig. Kan säga bara att radion funkar i våran dusch, Uffe håller på och testar den för fullt nu.
Natti Natti

3 kommentarer:

Tygbiten sa...

Så söta kort! Visst är det roligt när man får beställningar. Kul att de går framåt och att i kan duscha hos er.

my world sa...

Jättefina kort! Alldeles i min smak! Hoppas ni har det bra annars. Mvh Kicki

Cyllan sa...

Hej på dej!
Såå kul att du fått pysslat lite igen. Dina kort blev jättesöta. Hade jag varit fröken på ert dagis hade jag blivit jätteglad!
Hoppas er dusch kommit på plats för det kan ju behövas i sommarvärmen
Ha det gott
Kraam C