måndag 24 augusti 2009

Emilja, Badtjej

Gjorde en LO förra veckan, använde ett gammalt kort av Emilja, då hon var liten och vi var och bada. Rankan med blad som är av tyg är köpt i finland, Sinelli i somras lite minirosor och sen de andra små rödvita blommorna(vilka också är köpta i finland), sen en liten fjäril och fotohörn kommer från Panduro.

Den "lilla" texten är med DYMOn fast på vanligt blått papper med vit kärna och sen några drag med nagelfilen. Stora bokstäverna som jag skaffade från Corporate Express i början av min scrapkarriär. Det var en massa bokstäver i dom här stora och sen i små versioner i flera färger för bara 40 kr, har använt en massa från dom och har en massa kvar. Sen lite vitt wellpapp och organzaband.


Några plastvattendroppar och en plaststjärna


Sen hittade jag en liten snäcka i mina gömmor.


Vart rätt så nöjd med den här.

Just nu i skrivandes stund är Uffe på väg till Öland och jobba, kommer hem sent på torsdag.
Så farmor och farfar skulle komma om morgnarna vid halvsex, för dagiset öppnar ju inte innan jag börjar och jobba. Fast idag har jag haft värsta migränen när jag kom hem, så jag log och sov i soffan i ca en timme, så det har lättat lite, men bra är det inte. Hade ju en liten kräftskiva i lördags och gick och la mig vid fem på söndagmorgon, och Marcus väckte mig klockan sju, så det kanske är därför det gör ont i huvudet idag.
Nä nu måste jag lägga barnen, vill hinna och varva ner själv innan jag går och lägger mig, och vill hinna ligga liten stund på spikmattan, fast jag brukar somna på den.







2 kommentarer:

www.mariante.se sa...

Hej gumman....
Det var inte igår!
Men nu e jag tillbaka igen efter mitt långa uppehåll. Jag var tvungen att hinna ikapp mej själv.
Men nu så!
Täkte på dej x-tra mycket för några veckor sedan när vårat 25 kvm kökstak brakade ner...JA! Du läste rätt!Vi hade köpt en dyckertpistol å de dyckert som hörde till hade för små skallar så hela skiten lossnade.....suck!
Kram
mariante

ZozzosLiv sa...

Ojj vilken fiin LO, verkligen!!!:-) Gillar blommorna (förståss) upplägget och rubriken...Allt passar så fint ihop!!Great!!Kraamar