söndag 18 oktober 2009

Jag, huslig!?!

Eftersom Marcus har varit sjuk denna vecka i feber och förkylning så passade jag på att vara lite huslig för en gångs skull. Tog fram min saftmaja och mosvaggan.

Sen gick jag och plocka lite äpplen från trädgården, tvätta och klyfta dem.


In i Saft-Majan, jag har socker ovanpå, precis som min farmor hade, vissa tillsätter sockret efteråt. Det är väl en smaksak hur man vill göra.


Sen hälla saftet och moset kokta varma flaskor och burkar, sen lite atamon.


Detta blev resultatet av en hel sats i saftmajan.
Så enkelt och så gott (förutom saftet, gillar inte äppelsaft så mycket men brist på annat så går det). Dessutom har jag bakat flera gånger i veckan, måste ju passa på när man inte jobbar, för då orkar jag inget extra.
Ha det bra!

2 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Åååh så gott o så mycket fina saker du gjort sedan sist jag var inne o kollade!!!:-)

o måste nog också säga; vilken LJUVLIG bloggsida du har...I löööve the colours!!!:-)

Kraam

Cyllan sa...

Tiingeling!
Det är häärligt och va lite huslig ibland o såå får man lite gott o äta på köpet *ler*

Hiimla fina kort du gjort och LO:n om taket blev ocksåå fin.

Vi har ocksåå fullt upp...kämpar fortfarande med att få klart i gamla huset och nu börjar det kännas att vi inte kunnat slappa en helg på tre månader...hoppas på att kunna göra ett sista ryck i helgen såå vi kan städa ut och få dit en mäklare såå vi kan få ut det till försäljning.
Hoppas du snart få uppmurat väggen mellan hall och kök och får ditt skafferi.
Ha det gott
Kraaam C